Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2008

ΓΛΑΥΚΟΣ ΙΙ (ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ)

Γλαύκος ΙΙ (Υποβρύχιο)
Το Β.Π. Υ/Β Γλαύκος (ΙΙ) ήταν υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού με το χαρακτηρισμό Υ-6 που έδρασε στον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Πρόκειται για το δεύτερο σκάφος και το πρώτο υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού με την ονομασία Γλαύκος, που προέρχεται από το όνομα μυθολογικού ημίθεου.
Δράση
Ναυπηγήθηκε στη Γαλλία μεταξύ 1927 – 1930 μετά από παραγγελία 4 υποβρυχίων της Ελληνικής Κυβέρνησης, στα ναυπηγεία: ‘Chantiars Navals Francais Blainville’. Όμοιου τύπου πλοία ήταν τα υποβρύχια Νηρέας, Πρωτέας, και Τρίτων. Στις 17 Νοεμβρίου 1930 έγινε η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας στη Βρέστη (Γαλλία). Παρελήφθη την 1 Δεκεμβρίου του 1930 από τον Πλωτάρχη Α. Ζάγκα και με Ύπαρχο τον Υποπλοίαρχο Γ. Λαμπρινόπουλο. Κατά τον πόλεμο του 1940-1941 δεν πήρε μέρος σε επιχειρήσεις λόγω της συνεχιζόμενης επισκευής του. Όμως στις 19 Απριλίου 1941 κατέπλευσε στην Αλεξάνδρεια και εντάχθηκε στη δύναμη του συμμαχικού στόλου με Κυβερνήτη τον Πλωτάρχη Β. Αρσλάνογλου. Κατά τη διάρκεια πολεμικής περιπολίας μεταξύ 21 και 22 Ιουνίου 1941 βύθισε με το πυροβόλο του 2 εχθρικά μικρά ιστιοφόρα των 40 τόνων. Στις 10 Νοεμβρίου 1941 τορπίλισε το γερμανικό φορτηγό πλοίο (Μ/V) NORBURG 3000 τόνων κοντά στον όρμο της Σούδας, στο Ηράκλειο.
Στην 4 Απριλίου 1942 το Υ/Β Γλαύκος βυθίστηκε κατά τη διάρκεια Γερμανικής αεροπορικής επίθεσης ενώ ελλιμενιζόταν στο λιμάνι Βαλέτα της Μάλτας όπου είχε καταπλεύσει
για γενική επισκευή. Ανάμεσα στα θύματα του βομβαρδισμού συγκαταλέγονται ο κυβερνήτης του υποβρυχίου Πλωτάρχης Β. Αρσλάνογλου, και ο ανθυποπλοίαρχος Ιωάννης Κωστάκος
.
Χαρακτηριστικά
Το πλοίο είχε διαστάσεις 68,6x5,7x4,1 μέτρα και εκτόπισμα 790 τόνων (ή 960 τόνων σε βύθιση). Το σύστημα πρόωσης συνδύαζε κινητήρες Diesel ισχύος 1.420 bhp για κίνηση στην επιφάνεια και ηλεκτροκινητήρες ισχύος 1.200 bhp για κίνηση κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Η ταχύτητα του υποβρυχίου ανερχόταν σε 14 κόμβους στην επιφάνεια και 8,5 κόμβους σε κατάδυση. Το σκάφος επανδρωνόταν από πλήρωμα 41 ανδρών.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ