Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2008

THE WONDERFUL ADVENTURES OF NILS - ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΝΙΛΣ ΧΟΛΓΚΕΡΣΟΝ


«Το θαυμαστό ταξίδι του Νιλς Χόλγκερσον»
«Το θαυμαστό ταξίδι του Νιλς Χόλγκερσον»είναι μια σειρά κινουμένων σχεδίων ιαπωνικής παραγωγής, που πρόβαλε η κρατική τηλεόραση της Ελλάδας, στις αρχές της δεκαετίας το’80.Ήταν βασισμένη στο βιβλίο φαντασίας της Σουηδής συγγραφέα Selma Lagerlof (1858-1940), [(Orig. Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige)- «Οι υπέροχες περιπέτειες του Νιλς Χόλγκερσον»] και δημοσιεύτηκε σε δυο μέρη το 1906 και το 1907, το οποίο της χάρισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1909. Η συγγραφέας είχε αφιερώσει τρία χρόνια στη μελέτη της φύσης και των λαϊκών παραδόσεων και θρύλων της Σουηδίας και πολλά από αυτά ,τα αποτύπωσε στο βιβλίο της. Το βιβλίο έγινε τεράστια επιτυχία σε όποια χώρα κυκλοφόρησε και το 1962, η Σουηδική τηλεόραση γύρισε μια ταινία με θέμα τον Νιλς Χόλγκερσον με πρωταγωνιστές τους Sven Lundberg, τον Max von Sydow και την Annika Tretow και προβλήθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου του 1962. Η Σουηδική κυβέρνηση τύπωσε τη μορφή του Νιλς Χόλγκερσον να πετά πάνω σε μια χήνα στη περιοχή της Scania και την απεικόνισε στο χαρτονόμισμα των 20 κορόνων. Το 1980 η ιαπωνική εταιρία Studio Rierrot σε συνεργασία με την αυστριακή τηλεόραση, γύρισαν τη σειρά κινουμένων σχεδίων (που προβλήθηκε στην Ελλάδα) κάνοντας ακόμα πιο γνωστό, το ταξίδι του Νιλς σε όλο τον κόσμο. Στην Ιαπωνία προβλήθηκε σε 52 επεισόδια των 24 λεπτών, από τις 8 Ιανουαρίου του 1980, έως τις 17 Μαρτίου του 1981. Προβλήθηκε σε πάνω από 150 χώρες του κόσμου και χαρακτηριστικά μέχρι και στην Αλβανία και την Κίνα.
Αναφέρεται στον Νιλς Χόλγκερσον, ένα μικρό παιδί που είναι κακό και τεμπέλικο και ζει με τους γονείς του, που έχουν μια φάρμα εκτροφής ζώων. Του αρέσει -εκτός από το να ταλαιπωρεί με τη συμπεριφορά του τους γονείς του, αλλά και γενικότερα τους ανθρώπους- να βασανίζει όλα τα ζώα και αυτό το βλέπει σα διασκέδαση. Μια μέρα όμως το παράκανε με ένα νάνο που βρέθηκε στη φάρμα, παίζοντάς του ένα πολύ άσχημο παιχνίδι. Τότε ο νάνος με ένα ξόρκι, τον μεταμόρφωσε σε νάνο που μιλούσε τη γλώσσα των ζώων και όλα τα ζώα της φάρμας ζητούσαν εκδίκηση για τη κακοποίησή τους, κυνηγώντας τον. Μέσα στο πανικό του, βρίσκει ένα κοπάδι με αγριόχηνες που τον παίρνουν μαζί τους στο μεταναστευτικό ταξίδι που έκαναν προς την Λαπωνία. Το ταξίδι αυτό γίνεται πάνω σε έναν αγριόχηνο, τον Μάρτιν και έχει για παρέα του το σκιουράκι του τον Γκρούμελ. Μέσα από αυτό το ταξίδι γεμάτο περιπέτειες, ο Νιλς θα γνωρίσει πολλά για τη φύση, για τις συνήθειες, τις δυσκολίες και της χαρές των ζώων. Ανακαλύπτει καθημερινά ένα τελείως άγνωστο προς αυτόν κόσμο και συνειδητοποιεί σιγά-σιγά, πόσο κακό έκανε στα ζώα της φάρμας τόσο καιρό. Στο τέλος του ταξιδιού, έχει καταλάβει πλέον τα λάθη του και έχει μάθει να εκτιμά και να σέβεται την αξία όλων των πλασμάτων και ότι τα ζώα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους ανθρώπους, όσων αφορά την ζωή τους .Το τελευταίο επεισόδιο είναι πολύ συγκινητικό διότι μετά από τόσες περιπέτειες, αποχωρίζεται το κοπάδι και σταματά να μπορεί να συνεννοείται μαζί τους. Όπως πάρα πολλοί ειδικοί συμφωνούν, ίσως η καλύτερη σειρά κινουμένων σχεδίων που γυρίστηκε ποτέ.
Η σειρά «αφιερώνεται» στους «φωστήρες» και «ειδικούς» που γέμισαν τη τηλεόραση με βία, «σκουπίδια», τέρατα, μεταλλαγμένους, «υπερήρωες» και γενικά κάθε λογής σαβούρα που κυκλοφορεί τα τελευταία χρόνια και εισάγεται(κυρίως από τις ΗΠΑ και Ιαπωνία) στην Ελλάδα για να ''διασκεδάσει'' και να ''διαπαιδαγωγήσει'' τα παιδιά μας.

''LOST IN SPACE'' - ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ: ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ


''Χαμένοι στο διάστημα''
Το «Lost in Space» (Χαμένοι στο διάστημα), είναι μια αμερικάνικη τηλεοπτική σειρά, επιστημονικής φαντασίας, που γυρίστηκε και προβλήθηκε από το κανάλι CBS, από τις 15 Σεπτεμβρίου 1965, έως τις 6 Μαρτίου του 1968. Προβλήθηκε σε 3 σεζόν και σε 84 επεισόδια. Το πρώτο χρόνο, η σειρά γυρίστηκε ασπρόμαυρη, ενώ τα άλλα δύο, τα επεισόδια προβλήθηκαν έγχρωμα. ‘Ηταν μια πανάκριβη παραγωγή και δημιουργός, παραγωγός και σε αρκετά επεισόδια σκηνοθέτης της, ήταν ο Irwin Allen. Σημείωσε πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης και τιμήθηκε με το βραβείο TV Land Awards ενώ ήταν και υποψήφιο για βραβείο Saturn Award from Academy of Fiction. Προβλήθηκε σε πάνω από 100 χώρες με τεράστια επιτυχία, ενώ έγινε κόμικ, καρτούν, βιβλίο, παίχτηκε στο θέατρο, γυρίστηκε σε αντίστοιχο φιλμ και το 2003 έγινε προσπάθεια να ξαναγυριστεί ως σειρά. Γυρίστηκε ως αντίποδας του Μπάτμαν που προβαλλόταν την ίδια περίοδο από άλλο κανάλι. Το κάθε επεισόδιο στοίχιζε 164.788 δολάρια και θεωρείται το πιο ακριβό σίριαλ της εποχής του , με εντυπωσιακά εφέ. Σε αντίθεση με το ''σοβαρό'' «STAR TREK», έδινε πιο πολύ έμφαση στο χιούμορ, κάνοντάς το έτσι ακόμη πιο αγαπητό, ιδιαίτερα στους μικρούς τηλεθεατές. Χρησιμοποιήθηκαν εκτός από το σκάφος το «Jupiter 2», ένα ερπυστριοφόρο όχημα το «Chariot» και ακόμα ένα μικροσκοπικό διαστημόπλοιο, το «Pod». Τη παράσταση φυσικά, έκλεβε το ρομπότ της σειράς , ένα μοντέλο Β-5, Μ-Class 3, που σχεδίασε ο Robert Kinoshita και δάνεισε τη φωνή του ο αφηγητής της σειράς Dick Tufeld, που ο δημιουργός της σειράς του έδωσε ανθρώπινα χαρακτηριστικά, όπως να γελάει, να είναι στεναχωρημένο ή να κοροιδεύει(και να εξοργίζει τον ''κακό'' Δρ. Σμιθ. Η σειρά είχε σχεδιαστεί να μεταδοθεί με την ονομασία «Space, Robinson’s family», αλλά εκείνη την εποχή προβαλλόταν η ταινία «Swiss, Robinson’s Family» και ο παραγωγός φοβήθηκε σύγχηση και το άλλαξε. Τη μουσική της σειράς, την έγαψε ο John Williams. Η ηθοποιός Marta Kristen που υποδυόταν την Jydy Robinson, δεν είχε γεννηθεί στις ΗΠΑ, αλλά η μητέρα της που ήταν από την Φινλανδία ( ο πατέρας της που ήταν Γερμανός στρατιώτης την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου) όταν ήταν δυο μηνών την εγκατέλειψε σε ένα ορφανοτροφείο, απ’ ΄όπου την υιοθέτησε ένα ζευγάρι Αμερικάνων. Στην Ελλάδα η σειρά προβλήθηκε στην αρχή της δεκαετίας του ‘ 70, σημειώνοντας πολύ υψηλά νούμερα τηλεθέασης και απέκτησε φανατικό κοινό.
Υπόθεση:
Το 1997, ο πλανήτης Γη έχει φθάσει στα πρόθυρα της καταστροφής! Ο πληθυσμός έχει αυξηθεί σε τεράστια επίπεδα και οι φυσικοί πόροι έχουν χαθεί. Η μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας για επιβίωση πλέον, βρίσκεται κάπου έξω στο Διάστημα! Οι ΗΠΑ ετοιμάζει μια αποστολή και να σταλεί στο διάστημα, ώστε να βρεθούν νέοι πλανήτες για μετεγκατάσταση της ανθρωπότητας. Ως ιδανικοί υποψήφιοι για να εξερευνήσουν και να κατακτήσουν το Σύμπαν, επιλέγεται ο Δρ. Ρόμπισον και η οικογένεια του. Αποστολή τους είναι να ταξιδέψουν με ένα υπερσύγχρονο διαστημόπλοιο το Jupiter 2 ,σε έναν κοντινό πλανήτη, τον Αλφα Σέντσιουρι και να δημιουργήσουν μια νέα αποικία για το ανθρώπινο γένος!
Ενας άγνωστος όμως και πολύ επικίνδυνος εχθρός παραμονεύει. Ο διακεκριμένος επιστήμονας Δρ. Σμιθ, που αποδεικνύεται πράκτορας άλλης χώρας, στην προσπάθεια του να εξοντώσει την οικογένεια, βγάζει το διαστημικό σκάφος τους από την τροχιά του με αποτέλεσμα οι ήρωές μας να χαθούν και να αντιμετωπίσουν ένα σωρό προβλήματα και εχθρούς.! Οι περιπέτειες της σύγχρονης οικογένειας Ρόμπισον, μόλις αρχίζουν!
Ηθοποιοί:
June Lockhart - Maureen Robinson
Mark Goddard - Maj. Don West
Marta Kristen - Judy Robinson
Bill Mumy - Will Robinson
Angela Cartwright - Penny Robinson
Guy Williams - Prof. John Robinson Jonathan Harris - Dr. Zachary Smith
Bob May- The Robot
Dick Tufeld(αφηγητής και η φωνή του ρομπότ) - The Robot

EUGENE THE JEEP - ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΟ ΤΖΙΠ

Ευγένιος το τζιπ
Χάρτινος ήρωας, που γεννήθηκε από το πενάκι του αμερικανού καμίστα Ελζι Κράισλερ Σίγκαρ (1894-1938), δημιουργού του Ποπάι. Εκανε την πρώτη του εμφάνιση στις 16 Μαρτίου 1936 στο κόμικ-στριπ «Thimble Theater», που δημοσιευόταν σε πολλές αμερικάνικες εφημερίδες με πρωταγωνιστή τον Ποπάι, ενώ στις αρχές της δεκαετίας του σαράντα συμμετείχε σε ταινίες κινουμένων σχεδίων δίπλα στον θρυλικό ναύτη.
Ο Ευγένιος ήταν δώρο στην φιλενάδα του Ποπάι, ΄Ολιβ ΄Οϊλ από τον θείο της Μπεν , που τον ανακάλυψε σε ένα ταξίδι του στην Αφρική. Πρόκειται για ένα αλλόκοτο ζώο με υπερφυσικές ικανότη
τες στο μέγεθος του σκύλου. Είναι κίτρινος με αρκουδίσιο πρόσωπο, μεγάλη μύτη και μακριά ουρά και περπατάει μόνο με τα πισινά πόδια. Εχει κοιλιά και τρέφεται αποκλειστικά με ορχιδέες.
Η μόνη λέξη που μπορεί να εκφέρει είναι Jeep, αλλά επικοινωνεί θαυμάσια με την γλώσσα του σώματος. Λέει πάντα την αλήθεια, είναι πολύ έξυπνος και πάντα βοηθάει τον Ποπάι και την Ολιβ στις δύσκολες καταστάσεις. ΄Εχοντας την ικανότητα της τηλεμετοφοράς, μπορεί να εξαφανισθεί από ένα μέρος και να εμφανισθεί σε ένα άλλο, μπορεί να περνά μέσα από τοίχους και να περπατά με άνεση πάνω σε ταβάνια.
Σύμφωνα με μιά εκδοχή, ο χάρτινος ήρωας δάνεισε το δεύτερο συνθετικό του ονόματός του στα στρατιωτικά οχήματα Jeep. Νονοί του οι αμερικανοί στρατιώτες στο Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, επειδή είχαν την ιακνότητα να πηγαίνουν παντού.
ΑΠΟ ΤΟ konstantinos2.blogspot.com

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2008

AMERICAN BISON - ΒΙΣΩΝΑΣ

Βίσωνας
Είναι το όνομα που έχει ένα από τα είδη της οικογένειας των βοοειδών. Ο βίσωνας ήταν το πιο χαρακτηριστικό είδος ζώου των αμερικανικών στεπών μέχρι τον περασμένο αιώνα. Σήμερα έχει διατηρηθεί χάρη στα πολύ αυστηρά μέτρα που πάρθηκαν και έχει περιοριστεί σε ελάχιστα εθνικά πάρκα και στους ζωολογικούς κήπους. Ο βίσωνας ο αμερικανικός δεν πρέπει να συγχέεται με τον ευρωπαϊκό βόνασο. Πρόκειται για δύο συγγενή, αλλά διαφορετικά είδη.
Ο βίσωνας έχει μεγάλο
κεφάλι, με φαρδύ μέτωπο
, κοντό λαιμό και ακρώμιο που ξεχωρίζει πάρα πολύ καλά. Το μπροστινό μέρος του σώματός του είναι καλά αναπτυγμένο, ενώ αντίθετα το πίσω μέρος είναι πιο λεπτό και αδύνατο. Το κεφάλι, ο λαιμός και το μπροστινό μέρος του σώματος καλύπτονται από πυκνό και μακρύ τρίχωμα, ενώ το υπόλοιπο μέρος του σώματος καλύπτεται από αραιό και κοντό τρίχωμα.
Σήμερα σε πολλές φάρμες της Αμερικής οι βίσωνες εκτρέφονται, όπως και τα άλλα βοοειδή, σε καθαρόαιμη μορφή ή ακόμη διασταυρώνονται με διάφορες φυλές βοοειδών. Οι μιγάδες αυτοί ονομάζονται "Κατάλο" και ενώ τα θηλυκά ζώα είναι γόνιμο, τα αρσενικά είναι στείρα.
Οι βίσωνες αποτελούσαν κάποτε το βασικό είδος διατροφής των Ινδιάνων. Οι πρώτοι όμως λευκοί άποικοι, για να εξαφανίσουν τους Ινδιάνους, σκότωναν κατά χιλιάδες τα ζώα αυτά. Έτσι, από τα εκατομμύρια ζώα που αριθμούσαν γύρω στα 1800, με τη συστηματική εξόντωση απόμειναν σ' όλο τον κόσμο λιγότερα από 900, από τα οποία γύρω στα 700 υπήρχαν στους διάφορους ζωολογικούς κήπους.Οι ζωολόγοι αναφέρουν ότι ο αμερικανικός έχει δύο είδη. Το ένα, το καναδικό είδος, είναι τυπικό των δασών, ενώ το άλλο είναι τυπικό είδος της στέπας και των λιβαδιών και ήταν διαδομένο μέχρι το Μεξικό.
ΑΠΟ ΤΟ www.livepedia.gr

JULIUS WINFIELD ERVING - ΤΖΟΥΛΙΟΥΣ ΕΡΒΙΝΓΚ

Τζούλιους Έρβινγκ
JULIUS WINFIELD ERVING II(Doctor J), 2,00, φόργουορντ, γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 1950 στο Ρούζβελτ (Νέα Υόρκη).
Εξελέγη στην ιδανική ομάδα όλων των εποχών του ΝΒΑ. Αφού αγνοήθηκε από τους Μιλγουόκι Μπακς στις προεπιλογές του 1972 (ήταν μόλις 12ος), μπήκε στην ΑΒΑ με τους Βιρτζίνια Σκουάιρς και ύστερα από δύο σεζόν παραχωρήθηκε στη Νέα Υόρκη, μαζί με τον Γουίλι Σότζερνερ, με αντάλλαγμα ένα παίκτη, τα δικαιώματα μελλοντικής επιλογής και χρήματα.
Ήταν η 1η Αυγούστου 1973. Έγινε το αστέρι της δεύτερης ομοσπονδίας το 1976-77 και στη συνέχεια πέρασε στο ΝΒΑ, όταν οι Νετς (σημερινοί Νιου Τζέρσεϊ) εντάχθηκαν σε αυτό, αλλά παραχωρήθηκε στους Φιλαντέλφια 76ers με τους οποίους κέρδισε τον τίτλο το 1983. MVP και πρωταθλητής του ΑΒΑ το 1974 και το 1976, καλύτερος σκόρερ τρείς φορές. Στο ΝΒΑ, εκτός από το πρωτάθλημα του 1983, ήταν ο καλύτερος παίκτης το 1981 και εξελέγη πέντε φορές στην ιδανική πεντάδα: το 1978, το 1980, το 1981, το 1982 και το 1983. Καλύτερος παίκτης των All Star Game 1977 και 1983 (σε 11 συμμετοχές).
Αποσύρθηκε το 1987, ύστερα από 11 σεζόν στη Φιλαντέλφια με 22-21,9-22,1 πόντους αντίστοιχα στν κανονική περίοδο (836 αγώνες, 18.364 πόντοι), στα πλέι οφ (141 αγώνες, 3.088 πόντοι) και στα All Star Games (11 αγώνες, 221 πόντοι). Συνολικά στην καριέρα του και στα δυο πρωταθλήματα σημείωσε 30.026 πόντους μόνο ο Τζαμπάρ ,ο Τσάμπερλαιν,ο Καρλ Μαλόουν και Μάικλ Τζόρνταν έχουν πετύχει περισσότερους.
Υπήρξε πραγματικός καλλιτέχνης: ευκίνητος, κομψός, αντικείμενο θαυμασμού, με σώμα τέτοιο που να αρέσει σε όλους. Μπορούσε να προσφέρει θέαμα με τα πετάγματά του στους αιθέρες, το πέρασμα της μπάλας στον αέρα από το δεξί στο αριστερό χέρι. Μπορούσε να προχωρεί δεξιά, να προσποιείται κατέβασμα, να γυρίζει και να ολοκληρώνει με το αριστερό, από την αντίθετη πλευρά του καλαθιού, σαν να ήθελε να κοροϊδέψει τους αντιπάλους του. Και απέκτησε κι ένα πολύ πετυχημένο παρατσούκλι, κληρονομιά από την εποχή του πλέι-γκράουντ. Όταν χρειαζόταν επέμβαση, οι συμπαίκτες του τον παρακαλούσαν: "έλα, γιατρέ, ανάλαβε εσύ!" Έτσι γεννήθηκε το προσωνύμιο "Ντόκτορ Τζέι", εξίσου γοητευτικό με το "Μάτζικ" ή το "Αιρ Τζόρνταν".

Είναι δύσκολο να θυμηθεί κανείς το αληθινό του όνομα. Ο Τζούλιους Έρβινγκ πέρασε στην Ιστορία ως "Ντόκτορ Τζέι" και στις αρχές της δεκαετίας του '80 ήταν χωρίς αμφιβολία ο καλύτερος παίκτης στον κόσμο, εκείνος που ασκούσε τη μεγαλύτερη επίδραση στο γήπεδο, αλλά και στη φαντασία του κόσμου με το εναέριο παιχνίδι του, τη χάρη του και την ικανότητά του να προβάλλει την προσωπικότητά του και να προσελκύει τα πλήθη. Σπάνιες ιδιότητες που του επέτρεψαν, μετά την αποχώρησή του, να γίνει ο επίσημος πρεσβευτής του ΝΒΑ.
Τίποτα δεν προοιώνιζε τη μεγάλη καριέρα του όταν άρχισε να παίζει στο Πανεπιστήμιο της
Μασαχουσέτης, μια από τις λίγες σχολές που του είχαν προσφέρει υποτροφία σπουδών. Ωστόσο, στα τρία χρόνια του στο πανεπιστήμιο, έγινε γνωστός γιατί είχε μέσο όρο 26 πόντων και 20 ριμπάουντ σε κάθε αγώνα. Αυτές οι στατιστικές τράβηξαν την προσοχή των Βιρτζίνια Σκουάιρς, μιας επαγγελματικής ομάδας του ΑΒΑ, που του πρότεινε ένα συμβόλαιο για να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο.Μετά την παραχώρησή του στους Νιου Γιορκ Νετς, έγινε ο καλύτερος παίκτης της δεύτερης επαγγελματικής ομοσπονδίας και κέρδισε δύο τίτλους, το 1973 και το 1976. Όταν η ΑΒΑ διαλύθηκε, οι Νετς πέρασαν στο ΝΒΑ, αλλά λόγω οικονομικών δυσκολιών αναγκάστηκαν να παραχωρήσουν τον Έρβινγκ στους Φιλαντέλφια 76ers, έναντι τριών εκατομμυρίων δολαρίων.
Στους επαγγελματίες, ο Έρβινγκ μπόρεσε να δείξει όλα του τα προσόντα και να διακριθεί σε αυτό που έγινε το σήμα κατατεθέν του, το κάρφωμα.Ο τύπος παιχνιδιού, που βασιζόταν στον αιφνιδιασμό, χαρακτηριστικός των επαγγελματιών, επέτρεψε να εκδηλωθεί καλύτερα η ικανότητά του να σκοράρει από οποιαδήποτε θέση και εναντίον οποιουδήποτε αντιπάλου, χάρη και στην εξαιρετική του αλτικότητα, καθώς και στα μακριά χέρια του που ήταν δυσανάλογα με το ύψος του. Ήταν ο πρώτος που κάρφωνε πίσω από την γραμμή των προσωπικών βολών και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση.Ο Έρβινγκ έγινε αμέσως πρωταγωνιστής, πήρε όλες τις ατομικές διακρίσεις και αναγνωρίσεις, αλλά απέτυχε τρεις φορές να κατακτήσει τον τίτλο του ΝΒΑ, τη μοναδική και μεγαλύτερη διάκριση που του έλειπε. Τελικά, το 1983 στεφάνωσε την εξαιρετική σταδιοδρομία του κατακτώντα
ς τον τίτλο του Πρωταθλητή και μπόρεσε πλέον να φορέσει το σκαλιστό δαχτυλίδι που απονέμεται στους νικητές. Με συμπαίκτες τον Μόουζες Μαλόουν ,τον Μορίς Τσικς ,τον Άντριου Τόνι ,τον Μπόμπι Τζόουνς σκόρπισε τους Λέικερς του Μάτζικ και του Τζαμπάρ με 4-0 στους τελικούς..Αυτή η ομάδα θεωρείται από πολλούς η καλύτερη όλων των εποχών.
Στους τελικούς του 1980 με αντιπάλους τους Λέικερς και αφού ο Ντόκτορ έκανε την ιστορική κίνηση από την μπέιζλαιν με αντίπαλο τον Λάντσμπεργκερ και το Τζαμπάρ, όπου πραγματικά έμεινε στον αέρα μερικά δευτερόλεπτα, πέρασε κάτω από το καλάθι και με ένα ανεπανάληπτο λέι απ τέλειωσε την φάση ,ανάγκασε τον Μάτζικ να πει ‹‹δώστε την μπάλα να το ξανακάνει γιατί δεν το χορτάσαμε ››.Αυτός ήταν ο ΝΤΌΚΤΟΡ ,ο οποίος πρόσφερε κάποιες από τις πιο όμορφες στιγμές στην Ιστορία του Μπάσκετ.

ΑΠΟ ΤΟ www.insports.gr

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΟΣΙΝΗΣ

Γεώργιος Δροσίνης
Ο Γεώργιος Δροσίνης (9 Δεκεμβρίου 1859 - 3 Ιανουαρίου 1951) ήταν
έλληνας ποιητής, πεζογράφος και δημοσιογράφος. Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της ανανεωτικής Νέας Αθηναϊκής Σχολής στην ποίηση και της ηθογραφίας στην πεζογραφία. Η πρώτη ποιητική του συλλογή Ιστοί Αράχνης σηματοδότησε την εμφάνιση της Νέας Αθηναϊκής Σχολής ενώ το διήγημά του Χρυσούλα κέρδισε το πρώτο βραβείο στον πρώτο διαγωνισμό διηγήματος του περιοδικού «Η Εστία» το 1883.
Βίος
Γεννήθηκε σε ένα αρχοντικό της Πλάκας στην Αθήνα από γονείς Μεσολογγίτες. Ήταν γιος του Χρήστου Δροσίνη, που εργαζόταν ως ανώτατος υπάλληλος στο Υπουργείο Οικονομικών και της Αμαλίας Πετροκόκκινου, της οποίας η οικογένεια είχε κατεβεί στην Αθήνα με τον Καποδίστρια. Η οικογένεια του Δροσίνη, εκτός από εύπορη ήταν και γνωστή για τη συνεισφορά της στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του 1821. Παππούς του ήταν ο Γιώργης Καραγιώργης, που σκοτώθηκε στην Έξοδο του Μεσολογγίου το 1826 ενώ ο προπαππούς του ήταν ο Καπετάν-Αναστάσης Δροσίνης, γνωστός και ως ο Πρωτοκλέφτης των Αγράφων.
Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο των Αθηνών και μεταγράφηκε στη φιλοσοφική σχολή μετά από σύσταση του Νικόλαου Πολίτη. Το 1885 συνέχισε τις σπουδές του στην Ιστορία της Τέχνης στο εξωτερικό, στα Πανεπιστήμια της Λειψίας, της Δρέσδης και του Βερολίνου, στη Γερμανία, χωρίς όμως να πάρει κάποιο πτυχίο.
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα ανέλαβε τη διεύθυνση του περιοδικού "Η Εστία", το οποίο μετέτρεψε σε καθημερινή εφημερίδα το 1894. Παράλληλα με την λογοτεχνική προσφορά του, συνεισέφερε σημαντικά σε πολλούς τομείς της πνευματικής και
κοινωνικής ζωής της χώρας: ήταν γραμματέας του "Συλλόγου προς διάδοσιν ωφελίμων βιβλίων" που είχε ιδρύσει ο Δημήτριος Βικέλας από το 1899, διευθυντής του Τμήματος Γραμμάτων και Καλών Τεχνών του Υπουργείου Παιδείας (1914-1920 και 1922-1923 και τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών από την ίδρυσή της το 1926.
Τιμήθηκε με το Αριστείο των Γραμμάτων της «Ακαδημίας Αθηνών», ενώ το 1947 προτάθηκε από το Ελληνικό Κράτος για το βραβείο Νόμπελ, σε αναγνώριση της αξίας του έργου του, το οποίο τελικά απoνεμήθηκε στο Γάλλο λογοτέχνη Αντρέ Ζιντ (André Gide).
Έργο
Ο Γ. Δροσίνης ασχολήθηκε εξίσου με την πεζογραφία και την ποίηση, αλλά σημαντικότερο θεωρείται το ποιητικό του έργο. Άρχισε να δημοσιεύει τα πρώτα ποιήματά του το 1878 στην εφημερίδα "Ραμπαγάς", με το ψευδώνυμο "Αράχνη". Ανήκε στον κύκλο των προοδευτικών ποιητών (μαζί με τους Νίκο Καμπά και Κωστή Παλαμά), που επεδίωκαν να ανανεώσουν τον ποιητικό λόγο, να τον απαλλάξουν από τον στόμφο και την απαισιοδοξία της Α' Αθηναϊκής Σχολής και να καθιερώσουν την δημοτική ως επίσημη γλώσσα της λογοτεχνίας. Η χρονολογία έκδοσης της πρώτης του ποιητικής συλλογής, το 1880, είναι το ορόσημο της εμφάνισης της Νέας Αθηναϊκής Σχολής. Ο Δροσίνης συνέχισε να υπηρετεί την ποίηση ως το τέλος της ζωής του, χωρίς όμως η ποιητική του τέχνη να παρουσιάσει κάποια εξέλιξη.
Τα πεζογραφικά έργα του Δροσίνη εντάσσονται στον χώρο της ηθογραφίας: απεικονίζουν σκηνές από την αγροτική ζωή, ήθη, έθιμα και παραδόσεις του λαού της υπαίθρου. Ο συγγραφέας εξ άλλου ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για τη Λαογραφία (ήταν ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Λαογραφικής Εταιρείας) και είχε ασχοληθεί με τη συλλογή τραγουδιών, εθίμων και παραδόσεων. Το κύριο γνώρισμά των
μυθιστορημάτων και των διηγημάτων του είναι ο ειδυλλιακός χαρακτήρας. Παρ' όλο που στην ποίηση ήταν ένας από τους πρωτοπόρους του δημοτικισμού, οι γλωσσικές του επιλογές στην πεζογραφία ήταν συντηρητικότερες, κάτι που αποτελεί μια από τις βασικές αδυναμίες του πεζογραφικού του έργου.
Εργογραφία
Ποίηση
Ιστοί Αράχνης, 1880
Σταλακτίται, 1881
Ειδύλλια , 1884
Αμάραντα , 1890
Γαλήνη (1891-1902) , 1902
Φωτερά Σκοτάδια (1903-1914) , 1915
Κλειστά βλέφαρα (1914-1917) , 1918
Πύρινη Ρομφαία-Αλκυονίδες (1912-1921), 1921
Το μοιρολόι της όμορφης, 1927
Θα βραδιάζη (1915-1922), 1930

Είπε: (1912-1932), 1932
Φευγάτα Χελιδόνια (1911-1935), 1936
Σπίθες στη στάχτη, 1940
Λαμπάδες, 1947
Μυθιστορήματα
Αμαρυλλίς, 1886
Το βοτάνι της αγάπης, 1901
Έρση (μυθιστόρημα), 1922
Ειρήνη (μυθιστόρημα), 1945
Συλλογές διηγημάτων
Αγροτικαί επιστολαί, 1882
Διηγήματα και αναμνήσεις, 1886
Διηγήματα των αγρών και της πόλεως, 1904
Το ανθισμένο ξύλο-Τρεις εικόνες (διηγήματα), 1948
Παραμύθια
Παιδικά παραμύθια, 1889
Ελληνική Χαλιμά.

Τα ωραιότερα παραμύθια του ελληνικού λαού, 1921 και 1926 Άλλα έργα
Σκόρπια φύλλα της ζωής μου (αναμνήσεις)
Παράδοξος γάμος (κωμωδία μονόπρακτη), 1878
Το μήλον (κωμωδία), 1884
ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

STAR TREK - ΣΤΑΡ ΤΡΕΚ: ΠΑΛΙΑ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ



Star Trek
Αμερικανικη τηλεοπτικη σειρα επιστημονικης φαντασιας η οποια λαμβανει μέρος στο μακρινο μελλον με θεμα τις περιπετειες του πληρωματος του διαστημοπλοιου "Εντερπραϊζ".Εμπνευστης και δημιουργος της αρχικης σειρας ήταν ο συγγραφεας Τζιν Ρόντμπερι.Πρωτομεταδοθηκε το 1966 και απο τοτε μεχρι σημερα εχουν μεταδοθει πανω απο 750 επεισοδια σε 5 σειρες ,με τελευταια το 2005 ,μιλαμε δηλαδη για μια διαδρομη 40 χρονων.Επισης εχουν γυριστει 10 κινηματογραφικες ταινιες, εχουν κυκλοφορησει πληθος μυθιστορηματων, διηγημάτων, επιτραπέζιων και ηλεκτρονικών παιχνιδιών και μια σειρά κινουμένων σχεδίων(προβαλοταν και απο το ALTER).
The original series 1966-1969
"Η πρώτη τηλεοπτική σειρά του Σταρ Τρεκ προβλήθηκε στις Η.Π.Α. από το 1966 ως το 1969 και αποτελείται από 80 επεισόδια. Περιέγραφε τα ταξίδια του διαστημοπλοίου Εντερπράιζ (Enterprise), κατά την "πενταετή αποστολή του να ανακαλύψει παράξενους νέους κόσμους, να αναζητήσει νέα ζωή και νέους πολιτισμούς, να φτάσει θαρραλέα εκεί που κανείς δεν έχει φτάσει ποτέ". Πλοίαρχος του σκάφους ήταν ο Τζέιμς Κερκ (James T. Kirk, William Shatner) και πρώτος αξιωματικός ο Σποκ (Mr. Spock , Leonard Nimoy), γιος του Βολκάνιου πρέσβη Σάρεκ και της γήινης συζύγου του. Συμμετείχαν ακόμα ο γιατρός Μακ Κόι (Leonard McCoy, DeForest Kelley), ο Ρώσος πλοηγός Πάβελ Τσέκοφ (Pavel Chekov, Walter Koenig), ο πηδαλιούχος Χικάρου Σούλου (Hikaru Sulu, George Takei), η αξιωματικός επικοινωνιών Ουχούρα (Uhura, Nichelle Nichols) και ο Σκωτσέζος μηχανικός Σκοτ ή χαϊδευτικά "Σκότι" (Montgomery Scott, James Doohan). Παρά το γεγονός ότι η πρώτη τηλεοπτική σειρά είχε τριετή μόνο διάρκεια, συνέχισε να προβάλλεται στις τηλεοράσεις των Η.Π.Α. και άλλων χωρών επί πολλά χρόνια, δημιουργώντας σταδιακά ένα μύθο." Ο περίφημος Σκότι του Star Trek, ο ηθοποιός James Doohan, πέθανε πρόπερσι σε ηλικία 85 ετών. Το νέο είναι πως μέρος από τις στάχτες του μακαρίτη είναι πλέον στο διάστημα (μαζί με άλλων 200) χάρη σε ένα πύραυλο που εκτοξεύτηκε και τις ελευθέρωσε (για το αντίτιμο των 495 δολαρίων έκαστος). Στην Ελλάδα η σειρά προβλήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70, σημειώνοντας ρεκόρ στη τηλεθέαση.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ''ΧΕΙΜΑΡΑ''

Χειμάρα
Είναι το μεγαλύτερο ναυάγιο στη μετά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο ελληνική ιστορία, , κι όμως παραμένει σε μεγάλο βαθμό ξεχασμένο, καθώς είχε την "ατυχία" 'όχι μόνο να συμβεί μεσούντος του εμφυλίου - άλλες τραγωδίες απασχολούσαν την κοινή γνώμη-, αλλά και να αποτελέσει τον υγρό τάφο ομάδας κομμουνιστών εξόριστων, οι οποίοι δεν είχαν καν την ευκαιρία να προσπαθήσουν να γλιτώσουν, όπως θύμιζε ο "Ριζοσπάστης" μετά το ναυάγιο του "Σάμινα".Το "Χειμάρα", επιβατηγό ατμόπλοιο, είχε ναυπηγηθεί στη Γερμανία το 1905 και είχε παραχωρηθεί το 1946 - ήδη 41 ετών- στην Ελλάδα, ως μέρος των πολεμικών αποζημιώσεων. Ήταν και αυτό πλοίο που είχε υποστεί μετασκευές.Στις 19 Ιανουαρίου 1947, ημέρα Σάββατο, το Ε/Γ "Χειμάρα" πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Πειραιάς. Έπλεε στο νότιο Ευβοϊκό, μεταφέροντας 544 επιβάτες και έχοντας πλήρωμα 86 ατόμων, όταν προσέκρουσε σε σύμπλεγμα βραχονησίδων. Βυθίστηκε σε ελάχιστο χρόνο, παρασύροντας στο θάνατο 383 ανθρώπους.Από τους 383 νεκρούς του "Χειμάρα", 39 ήταν κομμουνιστές που μεταφέρονταν στους τόπους της εξορίας τους. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες όσων σώθηκαν, για να μη μπορούν να δραπατεύσουν, οι φύλακές τους τους είχαν δέσει στο αμπάρι, ασφαλίζοντας τα χέρια τους με χειροπέδες. Τα μέτρα αυτά έκαναν την διαφυγή πολύ δυσκολότερη. Εικοσιεννέα εκ των κρατουμένων ακολούθησαν το καράβι στο βυθό, ενώ δέκα κατόρθωσαν να σωθούν - ορισμένοι και να βοηθησουν στη διάσωση άλλων επιβατών.. Αυτό δεν τους γλίτωσε από την εξορία: με την επιστροφή τους στην Αθήνα, έφυγαν εκ νέου και με άλλα μέσα, για τους τόπους εξορίας τους. Το ναυάγιο έχει μείνει στην Ιστορία ως "ο Τιτανικός της Ελληνικής Ακτοπλοΐας". Για να τιμηθεί η αναλογία, όταν έφτασε στην Ελλάδα η έκθεση με όσα έχουν ανασυρθεί από το ναυάγιο του "Τιτανικού", συνοδεύτηκε από παράλληλη έκθεση με τα ανασυρθέντα από το ναυάγιο του "Χειμάρα".

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΡΟΝΤΖΟΣ

Γιώργος Τρόντζος
Ο Γιώργος Τρόντζος είναι πρώην καλαθοσφαιριστής. Αγωνιζόταν στη θέση του σέντερ με ύψος 2,17.
Καριέρα
Ξεκίνησε την καριέρα του από τη ΧΑΝΘ και στη
συνέχεια μεταγράφηκε στην ΑΕΚ. Με την ομάδα της ΑΕΚ κατέκτησε 5 πρωταθλήματα (1964, 1965, 1966, 1968, 1970), 1 Κύπελλο Κυπελλούχων το 1968 (σημείωσε 24 πόντους στον τελικό), συμμετείχε σε 1 φάιναλ φορ του Κυπέλλου Πρωταθλητριών το 1966 και ήταν 2 φορές φιναλίστ κυπέλλου Ελλάδος (1976, 1978).
Ως προπονητής της ΑΕΚ ήταν φιναλίστ κυπέλλου Ελλάδας το 19
80.
Εθνική Ελλάδος
Ήταν για πολλά χρόνια ο βασικός σέντερ της εθνικής συμμετέχοντας σε 136 αγώνες σκόραρε 1545 πόντους (11,3 μ.ο.). Συμμετείχε στα Ευρωμπάσκετ 1965, 1967, 1969, 1973 και στους Μεσογειακούς αγώνες 1967 και 1971.

ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ ΜΑΒΙΛΗΣ

Λορέντζος Μαβίλης
Ο Λορέντζος Μαβίλης (1860-1912) ήταν Επτανήσιος λυρικός ποιητής, ένθερμος πατριώτης, και ικανός συνθέτης σκακιστικών προβλημάτων.
Βιογραφικά
1860 : Ο Λορέντζος Μαβίλης γεννήθηκε στην Ιθάκη. Η καταγωγή του ήταν από την Κέρκυρα, όπου και πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Ήταν μεγαλόσωμος, ξανθός με γαλανά μάτια.
1880 : Πήγε στην Γερμανία για να σπουδάσει φιλολογία και φιλοσοφία. Οι σπουδές συνεχίστηκαν επί δεκατέσσερα χρόνια, και επηρεάστηκε από τις θεωρίες του Νίτσε (έχει γράψει και σονέτο με τίτλο "Υπεράνθρωπος"), την "Κριτική του Καθαρού Λόγου" του ορθολογικού Ιμμάνουελ Καντ, και από την "Βουλησιαρχία" του απαισιόδοξου Σοπενάουερ (Arthur Schopenhauer). Ασχολήθηκε με τα σανσκριτικά φιλοσοφικά κείμενα και μετέφρασε αποσπάσματα από το ινδικό έπος "Μαχαμπχαράτα". Κατά την παραμονή του στην Γερμανία ασχολήθηκε με την σύνθεση λυρικών ποιημάτων (κύρια σονέτω), και σκακιστικών προβλημάτων που δημοσιεύτηκαν σε γερμανικά έντυπα.
1887 : συμμετείχε ως Lorenzo Mabillis στο σκακιστικό τουρνουά της Φραγκφούρτης.
1889 : συμμετείχε ως Sillibam στο σκακιστικό τουρνουά της πρωτεύουσας της νότιας Σιλεσίας Βρότσλαβ (Breslau).
1896 : Ο Μαβίλης συμμετείχε στην επανάσταση της Κρήτης, πολεμώντας μαζί με τους αντάρτες στα κρητικά βουνά.
1897 : Κατά τον ελληνο – τουρκικό πόλεμο, ο Μαβίλης συγκέντρωσε εβδομήντα Κερκυραίους εθελοντές, και πήγαν να πολεμήσουν στην Ήπειρο, όπου και τραυματίστηκε στο χέρι. Τα έξοδα της εκστρατείας των εθελοντών αυτών τα κάλυπτε ο ίδιος.
1909 : Γίνεται ο ενθουσιώδης κήρυκας του ξεσηκωμού.
1910 : Εκλέγεται βουλευτής Κερκύρας.
1911 : Υπερασπίζοντας την δημοτική γλώσσα μέσα στην Ελληνική Βουλή είπε, απευθυνόμενος στους καθαρευουσιάνους : Χυδαία γλώσσα δεν υπάρχει. Υπάρχουσι χυδαίοι άνθρωποι, και υπάρχουσι πολλοί χυδαίοι άνθρωποι ομιλούντες την καθαρεύουσαν. ("Εφημερίς των συζητήσεων της Βουλής", Β' Αναθεωρητική Βουλή, 1911, σελ. 689, συνεδρίασις 36).
28 Νοεμβρίου 1912 : Επικεφαλής του λόχου του των εθελοντών, σκοτώθηκε στη Μάχη του Δρίσκου κοντά στα Ιωάννινα, κατά τον Πρώτο Βαλκανικό πόλεμο.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ